A telefonos ügyintézőrendszerben gyorsan, kényelmesen – és ami még fontosabb – személyre szabottan intézheti adóügyeit.
Ehhez mindössze egy ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) van szükség. A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) egyszerűen hozzá lehet jutni a négyjegyű „varázskódhoz”. A honlap lépésről lépésre segíti a felhasználókat. KAÜ-azonosítás (ügyfélkapu, elektronikus személyi igazolvány, telefonos azonosítás, arcképes azonosítás) után, belépve az online nyomtatványkitöltőbe, az új nyomtatványok, kérelmek közül kiválasztható és kitölthető a TEL-adatlap. A szolgáltatás elérhető akár mobiltelefonról is.
A kérelem benyújtása utáni napon a NAV megküldi a tárhelyre a telefonos ügyintézési azonosításhoz szükséges PIN-kódot. Ezt a kódot kell bediktálni annak, aki konkrét ügyben szeretne segítséget kérni a 1819-es telefonszámon. Ez esetben az ügyintéző konkrét tanácsot tud adni, hiszen az ügyfélazonosító-szám alapján pontosan beazonosította, hogy az adózó van a vonal túlsó végén.
A NAV telefonos szolgáltatásai a 1819-es, külföldről a +36 (1) 461 – 1819-es hívószámon működő NAV Infóvonalán érhetőek el.